گلدون

داستان های کوتاه ، جملات زیبا و تصاویر به یاد ماندنی

گلدون

داستان های کوتاه ، جملات زیبا و تصاویر به یاد ماندنی

معنی منطق

شاگردی از استاد پرسید: منطق چیست؟

 

استاد کمی فکر کرد و جواب داد : گوش کنید ، مثالی می زنم ، دو مرد - پیش من می آیند. یکی تمیز ودیگری کثیف من به آن ها پیشنهاد

 

 

می کنم حمام کنند.شما فکر می کنید ، کدام یک این کار را انجام دهند ؟

 

هردو شاگرد یک زبان جواب دادند : خوب مسلما کثیفه !

 

استاد گفت : نه ، تمیزه . چون او به حمام کردن عادت کرده و کثیفه قدر آن را نمی داند.پس چه کسی حمام می کند ؟

 

حالا پسرها می گویند : تمیزه !

 

استاد جواب داد : نه ، کثیفه ، چون او به حمام احتیاج دارد.وباز پرسید :

 

خوب ، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند ؟

 

یک بار دیگر شاگردها گفتند : کثیفه !

 

استاد گفت : اما نه ، البته که هر دو ! تمیزه به حمام عادت دارد و کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی حمام می گیرد ؟

 

بچه ها با سر درگمی جواب دادند : هر دو !

 

استاد این بار توضیح می دهد : نه ، هیچ کدام ! چون کثیفه به حمام عادت ندارد و تمیزه هم نیازی به حمام کردن ندارد!

 

شاگردان با اعتراض گفتند : بله درسته ، ولی ما چطور می توانیم تشخیص دهیم ؟هر بار شما یک چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست است

 

استاد در پاسخ گفت : خوب پس متوجه شدید ، این یعنی: منطق !

 

خاصیت منطق بسته به این است که چه چیزی رابخواهی ثابت کنی!!

نظرات 3 + ارسال نظر
یسنا پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ب.ظ http://http:/yasna224.blogfa.com

سلام جالب بود

مهدیه چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:16 ب.ظ

قشنگه

negar پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 ق.ظ http://r

یکی از دوستامو فرستادم خیلی راضیه سلام بچه ها

من هم دانشگاهیتون بودم کلی خاطره دارم اومدم سر زدم وبلاگ خوبی دارین .
یه چیزی رو می خواستم بهتون بگم برای اونایی که دنبال یه کاره پاره وقت با درآمد خوب هستند.

استخدام مدرس جهت تدریس در مدارس ابتدایی و راهنمایی
برای کلیه رشته ها و کلیه شهرهای ایران نیرو میخواد

هم کار با پرستیژ بالا ست
هم رزو مه کاری واستون میشه
هم درآمدش خیلی خوبه
هم می توانین با وقت خودتون تنظیم کنین

این گفتم چون من خودم زمان دانشجوییم خیلی به کار احتیاج داشتم ولی نبود.
پیشنهاد می کنم از دست ندین .
برای ثبت نام کافیه اسمتون ، شهرتون و ایمیلتون روبه شماره پیامک
30009900002424
پیامک کنید.

خودشون باهاتون تماس میگیرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد